Bismillahirrahmanirrahim

Bismillahirrahmanirrahim
Jom kita amalkan

Saturday 2 November 2013

My story : #Nour Ain Beauty Care


Assalamualaikum wbt

 Hari ni saya nak share pengalaman menggunakan set penjagaan kulit yang bernama Nour Ain Beauty Care. Untuk pengetahuan kawan-kawan sekalian, saya bukan selalu bertukar-tukar produk kecantikan terutama sekali bila melibatkan kulit muka. Dan yang pasti, kalau saya dah serasi, saya memang akan setia memakai produk berkenaan. Alhamdulillah, cubaan untuk menggunakan produk ni memberikan hasil yang positif! 


Nour Ain Beauty care adalah satu produk kecantikan yang diperbuat daripada bahan berasaskan herba dan ramuan semula jadi. Sesuai untuk semua jenis kulit remaja, lelaki, dan perempuan dewasa. 

Macam mana saya rasa produk ini serasi dengan kulit? Dulu, kulit saya agak dry. Liang roma terutama di bahagian hidung memang super jelas kelihatan. kadang-kadang bila dah kering naik pula garis-garis halus. Jerawat naik juga tapi sekali sekala tgk keadaan. Bila mula guna produk ini (Set lengkap Nour Ain beauty care), lama kelamaan kulit mula terasa lebih anjal dan lembut. Lepas cuci muka dengan sabun, kulit langsung tidak rasa tegang semacam/ kering! Rasa fresh sgt. Disusuli dengan pemakaian toner dan serum, kulit nyata lebih bermaya. Kesannya dapat dilihat oleh encik suami. Mula-mula encik suami agak keberatan bila saya minta kebenaran untuk bertukar ke produk ini. Yela, dah macam2 produk di pasaran yang dia kurang berkenan especially bila kulit mengelupas/ terhakis and all in a sudden jadi gebu macam telur rebus! haaaa dia memang pantang bab2 kulit tiba2 jadi "flawless" macam kulit telur, katanya scary sgt, and does not look natural!! hahah Mujurlah produk Nour Ain ni lain dari  yang lain. NO PEELING! Konsep terapi kulit yang ada untuk produk ini selamat dan tidak mendatangkan sebarang kemudaratan kepada pengguna.

p/s Kalau perhati betul2 bahagian pipi belah kiri tu (dalam gamba) ada parut demam campak yg kena masa darjah satu. Yang tu memang dh jadi trademark muka saya yer. kawah yg forever n ever di muka ni haaaaa hehe
Ini adalah hotselling vitamin c serum. Boleh pakai anytime, anywhere.
titik kan di sekeliling kawasan muka and leher dan ratakan. hasilnya, kulit lebih lembut dan anjal!

sahabat di atas merupakan seorang ejen NourAin. Gambar digunakan atas kebenaran beliau atas tujuan utk memberitahu org ramai keberkesanan serum vitamin c ni kepada kulitnya yang bermasalah. Tanpa sebarang ubat/ suntikan , kulit beliau telah kembali kepada sedia kala malah lebih berseri dan cantik.

Sebelum mencuba produk ni saya ada juga buat research bg memastikan yang produk ini betul-betul boleh digunakan dan diyakini ramai. Kalau nak baca lebih lanjut, boleh baca terus di website rasmi Nour Ain beauty care . Dekat page ini juga ada testimonial dan info menarik mengenai produk ini.

Bagi sesiapa yang ingin mencuba produk ini, jom cuba trial pack seperti gambar di bawah



Set (5 dalam 1) ini mengandungi :
Sabun
Toner
Serum
UV cream
Night Cream


FREE delivery (pos laju), FREE eye mask , FREE Facial mask
Harga, RM 100 sahaja!
 Kalau check dekat website, untuk set 4 in 1 (tanpa serum) harganya RM125, so beli dengan saya (sebab saya ejen) lagi jimat!!

Seronok bila ramai kawan-kawan dah mencuba, and my mom pun dah guna yer. Dia pun terperanjat bila lepas guna for almost a month ada member mak dkt office yang tegur kulit mak saya. Katanya nampak lain (sebelum ni kulit mak saya pun jenis kering) and mak also noticed the the positive changes too (note : mom is now 56 years old). Alhamdulillah! Seronok bila dengar cerita mengenai keserasian produk ini kan =). Oh yer, bila pakai produk ini bukan semestinya jerawat tak kan naik langsung, cuma bezanya bila jerawat keluar, cepat surut dan kecut jerawat tu. Yang penting parut kesan jerawat slowly akan hilang .Bagi kawan-kawan yang kulit berminyak pula, jangan risau. Ada seorang sahabat yg memang menggunakan produk ini turut juga berpuas hati dengan keberkesanan produk NourAin beauty care. Tipsnya mudah saja, kalau rasa kulit terasa berminyak kurangkan penggunaan UV cream. Hanya sapu secara nipis di sekeliling muka sebelum memakai bedak. Kadang-kadang toner dan serum sahaja sudah cukup untuk mereka yang mempunyai kulit berminyak. 

Tujuan saya mempromosikan produk ini bukan semata-mata ingin mengaut keuntungan. Sekiranya produk ini berjaya memberikan keyakinan kepada kaum hawa untuk tampil lebih berseri dan yakin apa salahnya kan? Tambahan pula ini adalah produk tempatan yang dah di sahkan oleh KKM.  Mungkin akan ada yang mendapat hasil yang biasa-biasa dan mungkin ada yang mendapat hasil yang luar biasa. Wallahualam, kita berikhtiar untuk perkara yang baik mudah-mudahan Allah permudahkan. Dalam kita nak cantik luaran, jangan lupa cantikkan dalaman kita ya kawan-kawan. Seri muka ni pun dari Allah swt. Wudhu' yang berterusan pun membantu menaikkan seri secara semulajadi kan?? Sekadar renungan bersama :-)

Apa lagi yang di tunggu-tunggu? Kalau kawan-kawan ada kemusykilan mengenai produk ni, boleh terus whatssap/ pm  saya di 016.410.8158. InshaAllah, saya akan bagi lebih banyak penerangan mengenai produk ini dari segi cara pemakaian dll.

wassalam ~





4 comments:

  1. akak =) betull ke kulit tk mengelupas? sy baru je dengar pasal produk ni. macam selamat je . and ada no skali tak or email ?
    TK.

    ReplyDelete
    Replies
    1. shidah, sorry baru dpt nak reply.
      alhamdulillah mmg xmengelupas n xpedih pun bila pakai product ni. nak cuba? contact me at 0164108158 k.

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. akak.. serum dengan toner produk ni ada mengandungi methylpareben, which is agak bahaya juga dalam kebanyakan produk kecantikan. tak boleh ke suruh pengasas untuk remove methylparaben ni dari serum dengan toner?

    ReplyDelete

My other notes :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...